Nyårsdikt eller vers

När nyårsklockor ringer det gamla året ut
då har jag redan tagit en hel del nya beslut
För jag ska inte stressa, jag ska inte vara lat
utan jag ska motionera och äta mindre mat.

Jag måste ha en hobby, jag måste komma igång
jag får nog ta och leta efter någon sorts shi gong.
Jag ska börja dansa och svänga mina ben
Men stopp nu är jag tillbaka i stressen om igen.

Nej när nyårsklockor ringer det nya året in
då gläntar man på dörren med nyfikenhet i sinn
Man ser en ny värld öppnas utan måsten och besvär
Man tittar och man lovar fullt på allvar – och man svär

Att jag ska fånga dagen som bara dyker upp
ta vara på det som kommer i stort men även smått
den underbara kramen av barnet som jag får
Den underbara sången som som kommer varje vår

Jag ska njuta utav barnen och glädjen som det ger
jag ska också börja dansa och leva lite mer.
Jag ska prova att bara vara och ta emot det som jag får
och jag önskar alla andra ett riktigt Gott Nytt År!                                                                                               Copyright Susanne Bergstedt

Andra bloggar om: , , , , , , ,

21 thoughts on “Nyårsdikt eller vers

  1. Det var en bra dikt! Hoppas du klarar att leva efter den – det är svårt, men jag har lärt mig till viss del. Inte helt.

  2. Önskar dig en trevlig resa och ett riktigt gott nytt år!!!!!!
    Kramizzzz

  3. Härlig dikt. :) Bra ord och tankar.
    Hoppas du får frid i sinnet och ork att uträtta dina ting.

  4. Det var mig kloka rader av en klok kvinna!
    Önskar dig allt gott av det nya året! Sköt om dig. Kram

  5. Vilken fin dikt!
    Kommer in för att önska dig ett gott slut och god början på det nya året.
    Hoppas du har tid och lust att delta i en musikbloggrulle.

  6. Jag ser fram emot att läsa mer av dig under nästa år. Tack för det här året!

    Gott Nytt år, 2008, till dig och familjen :)

    Kramar

  7. Jag skulle vilja låna din dikt för att lägga den på min blogg, hoppas det är okey? Om jag länkar till din sida och skriver källa, för jag tyckte den var bra// Mysan

Kommentera

